Kortkurs

I tisdags var jag på kurs hos Annika i Corculum-butiken. Kortvikning stod på agendan och vi fick lära oss hur man gör fyra olika vikningar. Det blir ganska många bilder idag alltså!

Först gjorde vi ett utvikningskort. Här gäller det att vara mycket noga när man mäter, skär och bigar. Det översta kortet gjorde jag på kursen och de andra två har jag övat på här hemma.





Sen gjorde vi vattenfallskort. Det var faktiskt inte så svårt som det ser ut! Det översta är igen det jag gjorde på kursen och sen kommer det jag gjort här hemma.







Sen gjorde vi double gatefold. Mycket stilig vikning tycker jag!




Vi fick också lära oss att göra ett pop-up kort.




Så nu har jag en hel del att öva på. MEEEEN nu hittar jag inte mitt falsben! Var sjutton har jag lagt det!?!

Tack till Annika och alla andra som gjorde kurskvällen suverän! Det var riktigt svårt att slita sig från butiken när vi skulle hem. Jag fick bl.a. med mig de svartvita papprena jag använt på ett av utvikningskorten och Tim Holt-maskerna som jag använde på vattenfallskortet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0