Nytt bo

Idag har varit en trädgårdsdag. Jag har grävt en ny blomsterrabatt och myst i värmen. Jag har också kokat prinsessaft. Det var vad Linnéa ville ha för saft. För oss andra är det blandsaft på röda vinbär, krusbär och rabarber :-)

I går hälsade vi på hon syster Malin, Andreas och Ludvig. De har köpt sig ett nytt hus. Jättefint är det!
Kortet och tagen fick de då. (ja, och lite annat förstås)

På kortet sitter en liten biljett från Anten-Gräfsnäs Järnväg. Vi åkte med den tidigare i sommar. Som alltid är det en resa med historiska vingslag och för mig ger det också en skön sommarkänsla då jag är uppvuxen med ljuden från den järnvägen. Rekommenderas om ni har vägarna förbi.





Fågelboet är en digistamp från Tiffany Doodles. Den blå fågeln och bladen är stämplar från Magnolia. Svagt syns också en fågel där hälsningen skrivs. Den är från Hero arts.




Här har jag använt många olika stämplar, Distresser, mask och mist.
Jag knölade ihop etiketten och slätade ut den igen. Sen strök jag över den med Distressern Antik linnen. Sedan blötte jag ner pappret så att distressern flöt ut. När den torkat strök jag den lätt med strykjärnet, för den blev rätt så knölig. (Sen har jag satt på en mask, men det syns inte på bilden då det är på baksidan) Rosa mist över hela alltet. Sedan har jag gått loss med stämplarna och till sist smutsat kanterna. Kul och lite anorlunda resultat. Hade nog blivit ännu mer kul om jag haft fler nyanser på distressern.

Kommentarer
Postat av: Maria

Kom hit vetja, jag har fler färger vi kan leka med! :-)

2010-08-15 @ 10:18:19
Postat av: Malin

Både kort och tag var verkligen jättefina! O riktigt gott "det där andra". Tack så mycket!

2010-08-16 @ 16:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0