Skogspromenad

Jag älskar att gå i skogen i oktober! Trots att inte dimman lättade helt idag så var det jätteskönt. Helt stilla. Alla spindelnät hade droppar på sig så man slapp gå in i dem. Inte mysigt att få dem i ansiktet tycker jag. Ibland såg de ut som vita julgranskulor som hängde i träden.
Färgerna var helt underbart klara trots att inte solen sken. Särskilt i de partier med bokskog jag gick igenom.

Jag hittade också en del trattkantareller. Med tanke på hur länge jag var ute borde det blivit fler, men jag känner inte den här skogen så bra. Bara andra gången jag gick där.



Mitt första besök vid Skårsjön. Den presenterade sig väl med spegelblank yta och två sjöfåglar som tog sats och lyfte. Det var så tyst att jag hörde hur fjädrarna gnisslade mot varandra. Det där fula i förgrunden tror jag är någon slags fikabord...



Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken tur du hade kameran med dig!

2010-10-11 @ 08:57:25
Postat av: Yena

Det var ju det jag inte hade. Bilderna är tagna med mobilen. Men det blev ju helt ok det med. Jag saknar bara zomen.

2010-10-11 @ 18:13:29
URL: http://yenas.blogg.se/
Postat av: Yena

Det var ju det jag inte hade. Bilderna är tagna med mobilen. Men det blev ju helt ok det med. Jag saknar bara zomen.

2010-10-11 @ 18:14:40
URL: http://yenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0