ATC Sverige

ATC = artist trading card

Korten ska vara 2,5 x 3,5 inch, någorlunda platta och innehålla information på baksidan. Man säljer inte korten, utan man byter dem med varandra. Alla sorters konst är tillåten.

Jag har kikat på ATC ganska länge, men inte kommit mig för att göra några. För ett tag sedan frågade jag en vän om hon ville byta med mig, och det vill hon! Vårt byte kommer snart att ske. Jag frågade en vän till, och hon vill också byta! Jag kände att jag vill byta fler ATC! Därför har jag gått med i gruppen ATC Sverige. Det är en Yahoo-grupp där olika byten listas. Idag har mitt första byte kommit i brevlådan! Hurra!!!
Det var ett byte där man fick göra vad man vill. Toppen att starta med tänkte jag! Det här är korten jag skickat in, och som nu finns hos tre av medlemmarna.


Här har jag för första gången gett mig på att färglägga med Distresser. Det gick ju riktigt bra tycker jag. Särskilt som jag bara använde en färg.


Sen kommer min goa brevdrake!


Och som nummer tre kommer ett genomskinligt kort. Jag har embossat plastfilmen och sedan färglagt med ProMarker. Det ser lite kladdigt och trist ut. Meeeen om man håller kortet så att ljuset faller igenom så blir skuggan riktigt härlig med skarpare kanter och allt. Jag har försökt fota vad jag menar, men det var inte så lätt att få till.





Jag ser fram emot att göra många fler ATC. Är det någon som vill byta?

Kommentarer
Postat av: Cina99

Förhoppningsvis så kom det ett spöke hemflygandes till dig :)



Jätteläckert kort med färgerna (det genomskinliga) som lyser så fint!!!

2010-09-28 @ 21:52:24
URL: http://cina99.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0