Origamigranar

Idag fick jag dille på att vika pappersgranar. De var helt enkelt kul att göra! Men lite pilligt blev det med toppen, för den är inte stor.

En del granar mistade jag, så de blev glittriga och fina.



Så här för sig själva ser de ju inte mycket ut för världen. Linnéa tyckte de såg ut som drakar och började flyga omkring med dem. Sen blev de något annat kryp som man inte fick ta i, utan måste flytta med hjälp av en stekpincett. Jag hävdar att det i alla fall är granar!
Därför blev det ett julkort av en (och det blir säkert fler).



En beskrivning av hur man viker granar finns hos Kort i fokus.

Kommentarer
Postat av: Malin

Blir lite avundsjuk att inte jag kmmer på så fina idéer. Hoppas på en gran till jul då hihi

2010-09-20 @ 13:52:41
Postat av: Anneth

Superfina! :-D De är lite beroendeframkallande...

2010-10-15 @ 22:11:12
URL: http://lillnettan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0