I svampskogen

Jag sydde en tröja till Linnéa med svampar på. Hon blev mycket glad och undrade hur jag kunde veta att hon ville ha en tröja med Marios svampar.  Hon är super-mario-galning och tänkte genast på svamparna som får Mario att växa. Tänk så bra det blir ibland :-)
.
.
Det är resårtrådar insydda i ärmarna så de korvar ihop sig på ovansidan. Påminner om elefantsnablar tycker jag :-) Mönstret är från Ottobre 1/2012 i strl 110.
Mycket glad är jag över att jag fick till halsringningen så bra och att jag inte körde sönder tvillingnålen. Min skräck för att sy i töjbara tyger börjar släppa :-)
Till fållarna i ärmslut och nedtill använde jag både rosa och röd tråd. Fint tycker jag det blev och lite roligare än att ha vita sömmar helt igenom.
.
.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Oh det tyget är ju underbart!! Verkligen en supersnygg tröja! Fantastiskt snyggt du fick till ringningen!! Både gummitråd som undertråd och kantning med mudd... jag säger då det. Det var väl ingen konst för ett proffs??

2012-02-17 @ 19:49:29
URL: http://whimsy.blogg.se/
Postat av: Åsa

Såklart det är mariosvampar .. Hihi.



Du är så himla duktig!

2012-02-17 @ 21:02:37
Postat av: Ulrika

Åsa: ja, det är klart, att jag inte tänkte på det redan när jag köpte tyget ;-)

Jossan: Ja, jag är glad att jag lyckades med båda! Fast jag får erkänna att jag fick göra om gummitråden en gång. Jag hade inte släppt på trådspänningen tillräckligt så det blev väldigt knorvligt. Mudden är jag riktigt stolt över :-)

2012-02-18 @ 12:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0