Kusudama

Jag började det nya året med att vika en kusudama. Medicinboll på japanska fast den görs som dekoration numera.
Jag hoppas fortfarande på lite vinter, så jag valde en blågrå färgskala med lite glitter som avslutning.
Bollen består av 12 blommor och varje blomma av fem blomblad. Totalt alltså 60 små papper. Det var bara att börja vika!
Sen monterades varje blomblad ihop till en blomma. Därefter monterades allt ihop till en boll med upphängningsband och några pärlor längst ner. Avslutade med glitterlim på alla mittkanter.
Det här var ett riktigt kul projekt men det tog lite tid och ont i tummen fick jag av alla veck jag plattade till. Men kanske kommer jag göra fler!
Om du vill veta hur man gör så sök på Kusudama. Finns massor med beskrivningar. Jag rekommenderar att sätta ihop dem med limpistol. Försökte med både dubbelhäftande tejp och vanligt lim, men det bara släppte. Limpistolen var däremot perfekt! Kul, då jag annars inte är så förtjust i den.

Kommentarer
Postat av: josefin

Du gör så fina saker! Man blir ju alldeles glad! Får ta och använda inspirationen i helgen om jag får en stund över. Här ska ritas mönster!!

2012-01-13 @ 16:49:53
URL: http://whimsy.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack ska du ha vännen! Och du har verkligen kommit i sytagen. Finfina barnkläder syr du!

2012-01-13 @ 16:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0