Lite blandat idag

Både pyssel och sytt idag!  Fast inget av det är gjort idag faktiskt...
 
 
 
I fredags kväll var barnen hos moster Malin med familj. Vad passade då bättre än att pyssla till lite
halloweengodis! Jag och Linnéa hjälptes åt med detta alster. Linnéa tyckte det var fantastiskt roligt att skrämma moster med spindeln! Själv brukar hon skrika i högan sky när hon ser en spindel, men denna var ju inte på riktigt, FAaaKTIiiiSKT!
 
 
 
 
 
I somras sydde jag mig en kjol, men har inte kommit mig för att blogga den. Försökte ta en bild när den sitter på, men det går bara inte att visa offentligt! Konstigt, för kjolen har jag ju haft på mig ett antal gånger och trivs bra då.
 
 
Grå med rosor och en mjuk mudd i midjan. En enkel rak modell med endast en söm mitt bak. Den är lite intagen upptill bak och så har den ett sprund nertill. Om någon känner igen tyget från fönstret hemma så, ja, det är ett gardintyg från Ikea ;-)
Jag har inte använt något mönster utan gjorde lite på känn.
 
Och såklart syns det att det är jag som gjort den :-) 
 
Nu lämnar vi höstlovet bakom oss och rusar iväg mot advent och jul. Ha en skön vecka!
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hittade denna spindel på golvet idag! Kan säga att jag blev något förskräckt innan jag fatatde vad det var :)

Svar: Haha, ja den vill man ju inte ha levandes inne precis!
Ulrika

2012-12-14 @ 12:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0