Velourtröjor

Idag har jag två tröjor att visa upp. Båda sydda i velour, men i övrigt inte särskilt lika :-)
 
Först ut kommer tröjan som faktiskt blev färdig idag. Linnéa fick välja mellan två modeller. Hon valde den med knappar fram. Fast hon ville ha fickor som på den andra. Jaja, jag har snickrat lite. Hoppas hon blir nöjd :-)
Annars var det här en kul modell att sy då den var lite trixigare än vanligt. Jag är ganska nöjd med mönsterpassningen av ränderna mitt fram och de utanpåliggande fickorna.
Men åh vad den här velouren rullar sig! Till slut tog jag fram limsprayen för textilier. Då äntligen blev det lite ordning!
 
 
Sen har vi en tröja till Felix. Den är utan luva och har muddkanter både i nederkant ärmslut och som krage. Dragkejda fram är lite lättare att knäppa på en ål ;-)    
Tröjan har använts ett tag nu och funkar bra under overallen. 
 
 
Båda modellerna är från Ottobre design. Den lila och vita velouren är från Stoff&Stil, liksom den röda mudden. Bilvelouren har jag köpt i en Facebook-grupp, tror jag. Det kan ha varit ett Traderafynd också. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0