Tre kort av samma skiss

Jag fastnade för Scraplagrets månadsutmaning för augusti. Den går ut på att skapa tre olika kort utifrån samma skiss.
Så här blev mina:

Först ett höstkort med sista bitarna att pappret Stop light från Crate paper. Jag gillar den första delen av hösten med hög luft och färgglada löv i högar! En liten påminnelse att ta vara på det är inte fel. Bladen har jag först stämplat, sedan embossat med svart fint pulver, målat med Promarker och sedan klippt ut. För att få lite liv i dem har jag använt både dubbelhäftande tejp, en distanskudde och två distanskuddar på varandra. Zig-zagbandet längst ner har en sammetsyta och är jättemysigt att ta på.



Jag hoppas ni inte blir allt för chockade nu, men här kommer två julkort! Jag vet att det är sommar ännu, men när andan faller på är det bara att sätta igång med julkorten. Det är inte så kul att sitta med dem i sista stund i december.

Det första har en glittrig emossad gran. Det gröna pappret är egentligen ett sommarpapper från Magnolia, men jag har fått julvibbar av det ända sedan jag köpte det.
 

Sedan kommer en pepparkaksbock med massa små minibockar! Stora bocken är embossad med vitt pulver på brun cardstock. Paljettremsan blingade till det hela lite :-)



Jag känner mig ganska produktiv just nu. Kanske är det för att jag fått en hobbyhörna att hålla till i. Visserligen tillfällig, men det är ändå skönt att inte behöva plocka bort precis allt varje kväll. Enda nackdelen är att jag inte kan se på TV samtidigt som jag pysslar. Fast å andra sidan så är jag ju mer koncentrerad på det jag gör. Det är en källarrenovering som "ställt till" det här. Svårt att veta när allt går tillbaka till normalläget igen. Jag njuter av min hörna tills dess.

Kommentarer
Postat av: Milla

Tack så jätte mycket för din fina kommentar. Blev så glad att läsa den.



Roligt att hitta hit till dig med. Du är super duktig du med och har verkligen fått till 3 superfina kort!



Kram Milla

2010-08-24 @ 21:18:37
URL: http://milla80sblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0