Och så blev det lite mer sytt!

Syskovet håller i sig. Faktiskt så mycket att jag varit på syträff! I helgen samlades vi några stycken från fb-gruppen Sytokar i Borås och Alingsås i församligshemmet i Hemsjö. Hur kul som helst med alla maskiner, tyger idéer och färdiga alster. 10 till 22 höll vi på!
 
Idag visar jag en av sakerna jag sydde, nämligen en tröja/tunika till Linnéa. Det mönstrade tyget är köpt på Skroten och det svarta är en bit av en slaktad tröja. Mönstret är från Ottobre 4/2012 men jag har tagit bort en stor rosett fram och låtit bli att sy en smock-resår över höftpartiet.
 
 
Ja, där blev jag allt nöjd! Och Nea också :-)
 
Efter träffen blev jag så inspirerad att jag sydde ett plagg till mig själv också. Tyget hade jag tänkt ha till småtröjor och mössor, men jag tänkte om. Istället blev det en lång tröja med trekvarstärm till mig. Mönstret är från Ottobre 5/2012. Jag hade inte beskrivningen, men tror det gick bra ändå :-)  Det jag ändrat är ärmlängden. Känner mig både nöjd och fin!
 
 
Ja, bilderna är ganska kassa idag, men så fick det bli :-)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad fina plagg du syr! Nea är jättesöt och din tröja var riktigt snygg!!

Svar: Tack Åsa!
Ulrika

2012-12-06 @ 21:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0