Molnig tröja

Det fanns en liten bit kvar av det bruna molntyget. Lagom mycket för att skarva ihop med detta gröna tyg som inte riktigt räckte till en hel tröja. Blev riktigt fint tycker jag! 
 
 
Det gröna är ett amningslinne jag slaktat. Ärmfållarna var nedre fållen bak på linnet. Det stör mig lite att täcksömmen mitt fram blev så bubblig, men det blev lite bättre efter tvätt som väl var.
Tröjan är i storlek 80 och mönstret jag utgått ifrån är från Ottobre design. Igen. De mönstren passar mina barn så bra just nu så jag kör på med dem. Väntar med spänning på nästa nummer som kommer nu i oktober :-)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad du kan! Blev jättefin!

2012-09-29 @ 14:58:08
Postat av: Åsa

Vad du kan! Blev jättefin!

2012-09-29 @ 14:58:16
Postat av: Yena

Tack Åsa!

2012-09-29 @ 15:44:52
URL: http://yenas.blogg.se
Postat av: Josefin

Finfint! Tycker sömmen blev fin jag. man får inte vara allt för petig! Nu har jag kommit från mässan! Många tusingar fattigare men med en fin maskin som levereras i nästa vecka och fina nya tyger! Wihoo!!

Svar: Tack. ÅÅÅÅh vad kul att du hittade en ny maskin! Så spännande! Vad blev det? Ser fram emot alla blogginlägg från dig framöver då :-) Jisses vad kul det hade varit om jag hade kunnat vara med idag...
Ulrika

2012-09-29 @ 16:03:14
URL: http://whimsy.se
Postat av: Josefin

Du hade gått loss kan jag lova!! Massor med tyg, garn, smyckesgrejer, quilt tyger etc etc!! Det blev en bernina 1150 MDA. Vi får ha syträff nån dag!!

2012-09-29 @ 22:47:20
URL: http://whimsy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0