Äpplig tröja och mysiga brallor

Men oj så glest det blivit mellan inläggen! Skapat har jag, men fota och blogga har det blivit lite sämre med. Som jag misstänkte när jag gick tillbaka till jobbet alltså. 
Men här kommer i alla fall två sydda alster.
 
 
Först ut är denna härliga äppletröja till lillkillen. Tyget känner ni igen från tidigare, men nu är det helt slut. Det skulle räckt till ett par undisar till storasyster också men jag fick hjärnsläpp och klippte framdelen på fel ledd. Jaja, så kan det bli. Det som är nytt för mig med den här tröjan är knäppningslisten fram. Jag fick till det ganska bra tycker jag! Våffelsömmen i nederkant blev också bra. Och bäst är att lillkillen verkar gilla den! Storlek 86 cl och mönster från Ottobre.
 
 
Och här är det mysbrallor till storasyster. Hon blev inte så glad när jag visade velourtyget. Det är ju grått! Men det var ju mjukt och mysigt. Och när jag visade att jag hade en bit kvar av Monsters High-bandet och att vi kunde sätta rosa kanter på fickorna fick projektet ändå ok. Och nu verkar hon gilla dem! Modellen är ganska smal nertill med insytt rynk men rimlig runt rumpan. Lätta att ha under overallen tycker storasyster! Även detta mönster är från Ottobre och storleken är 116 cl.
 
Äppeltyget och muddtygerna är köpta på Myrins, velouren är en stuv från Stoff&Stil. Bandet har jag köpt i en FB-grupp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0