Varmt för öronen

Tänkte visa vad småkusinerna fick för hemsytt i sina julklappar. 
 
Först ut en äpplig mössa. Dubbel jersey i den.
 
Sen kommer en mössa och en fuskpolo. Mössan är fodrad med fleece. Första gången jag gör det. Blev snyggt, men funkar det bra? Jag får höra med syster vid tillfälle. Polon är i dubbel jersey och på sy-lanet i december passade jag på att testa en overlock-maskin. Blev ju så slät och fin kant runt då! Syr jag en här hemma så blir det nog vändsytt, men då får man ju en liten kant.
 
 
Eftersom det var en julklapp med på bilden visade jag inte samlingsbilden från sy-lanet tidigare, men här kommer den nu.
 
 
 
Och så var det ju tröjan som jag visade här också. 
Klumpen med pandor på högst upp till vänster är en dagisväska. Inte så lätt att fota snyggt tycker jag! Elefantmössan har ni ju sett förut. Tröjan är till Felix, men i storlek 92 så den får ligga till sig ett tag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Fleecefodrad mössa funkar finfint! Lille S är helnöjd. Även äpplemössan gick hem, men får vänta i lådan tills våren kommer tror jag.

2013-01-07 @ 19:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0