Härligt ute!

Ah, jätteskönt ute idag!. När jag kom hem satt Nea i poolen och plaskade. Mysigt. Tyvärr inte lika mysigt nu när hon vägra ligga i sängen utan bara går upp och leker. Alla blir sura och griniga och innetemperaturen närmar sig noll. Kanske är därför jag sitter ute och skriver  ;-)  Molly sitter jämte och spanar och kvällsljuset blänker i hennes ögon. Jag tror det är grannens hund hon spanar så intensivt efter. Eller kanske svalorna som piper omkring ovanför oss.

Det här lapptäcket har jag sytt till Linnéas säng. Fast numera ligger det i hennes jordgubbstält som mysfilt.
En bild på det finns i tidningen Fat Quarter nummer 4 2008 i Läsarnas Galleri.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0