Julkort på uppdrag

Dt-uppdraget den här gången var att skapa juliga alster, och minst ett julkort. Jag körde julkort rakt igenom för jag blev så inspirerad. Jag fick fantastiska stämplar från Inkido och Inkadinkado och papprena från Ladybug & Friends blir nog nya favoriter. De från Inkido är också väldigt fina!
För en mer komplett materiallista så klicka vidare till Caroline på Oppio Scrapbooking. Där kan ni också köpa det mesta jag använt.




Texten är embossad med guldglittrigt embosspulver. Effekten försvann vid scanningen så ni får använda er fantasi :-)   Utan så ser ju kortet faktiskt ganska trist ut...



För att göra hålen att trä bandet igenom har jag använt en punch från Marta Stewart. Den är gjord för smala band men det gick bra att "dubbelpuncha" för ett normalbrett band.




Jag fastnade verkligen för blått den här gången! Kanske mer vintrigt än juligt men en så skön färgskala att skapa i!


Ni missar väl inte den här MUMSIGA bloggen min syster skapat!!! Gå genast till CAKE UP YOUR LIFE

Kommentarer
Postat av: Petra

Superfina julkort du gjort!

Mina kort till Caroline läggs på posten i helgen :)

Ha en go helg!!

kram Petra

2009-12-04 @ 09:16:56
URL: http://petraspyssel.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jättefint! Det är sååå kul att göra egna julkort!

2011-09-30 @ 20:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0