Nu tändas tusen juleljus...

Igår var jag på julkonsert och idag har vi klätt granen. Julen börjar så sakteliga infinna sig.
Min mor och syster fick varsitt juleljus, som kanske räcker till påska...



Tekniken har jag sett och läst om på flera ställen under hösten. Jag har stämplat motivet på silkepapper, den matta sidan, och sedan färglagt med Promarkers. Sedan har jag klippt ut och lagt mot ljuset med den blanka sidan ut. Därefter har jag värmt försiktigt med embosspistolen. Man måste vara försiktig så att det inte smälter för mycket. Bara precis så att motiver sjunker in i ljuset.
Jag gjorde också ett ljus med samma teknink, men där Linnéa fått härja fritt på silkepappret. Jag hade hoppats på huvudfotingar, men inte sådana den dagen. Ljuset blev både färgglatt och fick roliga mönster och Linnéa var mycket stolt över att hennes teckningar stod mitt på matbordet! Tyvärr inga bilder på det ljuset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0