Stjärnmagnolia

Idag har vi haft en helt underbar vårdag. Varmt, soligt, plockat vitsippor och grejat i trädgården.
Jag har planterat en stjärnmagnolia. Hoppas den överlever och blommar redan nästa år!
Jag har pysslat ihop ett litet verktyg som hjälper mig att knyta snygga rosetter. Jag har hittat mallen och instruktionsvideon hos Prickiform. Rosetten på hängbandet är såklart knuten på verktyget. Tidigare har jag använt min stekgaffel till rosetter. Skönt att inte behöva rota i köket, eller till och med diska, när jag ska ha en rosett.
Jag älskar de söta violerna som blommar under vårt päronträd. De sprider sig mer och mer för varje år så snart är nog hela gräsmattan lila på våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0