Z-kort

Jag har gjort mitt första kort med z-vikning. Det gick ju väldigt lätt och fint blev det också!



Z blir det av att framsidan på kortet viks på mitten tillbaka mot "ryggen". Då ser det ut som ett z från botten och toppen. Den stora blomman sitter alltså inuti kortet, men syns även utifrån.
På mitten har jag satt fast söta Tilda från Magnolia. Bilden är bara fäst på den vikta framsidan, så att man kan öppna kortet. Pappret med rosor är också från Magnolia.



Och så här ser det ut när man öppnar kortet. Gott om plats att skriva på trots att det inte syns från framsidan!

Lycka till till Mickaela som fått kortet från arbetskamraterna. Hon och hennes familj flyttar till annat land imorgon för minst ett år framåt i tiden. Jag har lovat att hälsa på i februari. Jag längtar redan!

Kommentarer
Postat av: Malin

Satt hemma o finurlade på hur du hade gjort de små gröna fjäderliknande sakerna.... sedan slog det mig. Det är ju ståtråden på blomman! Och en tandpetar, så vips hade jag oxå sådana :)

2010-09-27 @ 12:31:38
Postat av: Yena

Där kom du allt på det! Helt rätt är det också, allt utom tandpetaren flin

Jag använder mitt embossingverktyg. Det är lagom avsmalnande i ändarna.

2010-09-27 @ 21:59:06
URL: http://yenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0