Grönt och grått

Jag fick en beställning på ett kort i grönt och grått, som gärna fick ha en annorlunda vikning.
Efter lite funderande bestämde jag mig för den här vikningen som ger ett högt och smalt kort som kan stå för sig själv. Tilda har fått sin tröja i paperpiecing, för att matcha kortet och hjärtanen har fått krackleringslack på sig. I bakgrunden syns kuvertet jag gjorde till.




När man viker ut kortet finns massor av plats att skriva på. Jag valde att ha samma mönstrade papper på alla sidor. Man kan ju behöva sätta dit skrivrutor om man har ett kraftigt mönster eller en mörk färg på pappret men jag tyckte inte det behövdes här. Jag ville inte överdekorera utan har bara använt en svart penna och en grattis-stämpel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0