Buzzador - Texmex tapas

Jag har fått möjligheten som Buzzador att prova Texmex tapas från SantaMaria.
Det finns flera olika produkter att köpa i serien. I mitt paket fick jag Quesadilla bread, Tostaditos, Tapas spice mix, Red jalapeno halves, Mango mojo och Escabesche. Det följde också med en receptsamling och utifrån den kompletterade jag min tapasmiddag.
Jag har gjort jalapeno med ost och bacon, kryddiga tapasoliver, gurktapas, grillad majs med tapaskryddat smör, jordnöt- och mangomojo, skink och ost-quesadillas, grillad chorizo med escabeche, rökt skinka med mangomojo och till efterrätt chocodillas med banan. Till Linnéa gjorde jag okryddade grönsaker.
Vad tyckte vi då om detta. Tja, det var gott, men kanske inte värt allt arbete. Det var för lätt att överdosera kryddblandningen och gurkorna blev för heta för vår smak. Jalapenosarna var däremot mycket goda och inte alls så starka. Favoriterna var helt klart quesadillas med ost och skinka samt efterrätten med choklad och banan!
Jag som ammar var rädd att sonen skulle reagera på att det var lite starkt, då han brukar det, men det gick faktiskt jättebra. Alla produkterna jag fick var mjölkfria vilket är toppen då jag undviker mjölkprotein just nu. Fuskade lite med det då det är ost i några av rätterna.
Det finns hur mycket som helst att prova ihop med dessa produkter så gillar man att sesrvera tapas är det helt klart något att prova. Och om man väljer att bara göra några olika varianter går det nog så fort som reklamen säger också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0