Metall och bandana

Jag har sett många exempel på skapelser med aluminiumtejp där resultetet ser ut som gamla metallföremål. Jag bestämde mig för att pröva den här tekniken. Mina första projekt var dessa ATC-kort.
Effekten får man genom att tejpa in olika föremål med tejpen och därefter "föråldra" den. Jag har använt svart färg och embossingpulver i koppar för att dämpa den mycket blanka aluminiumtejpen.
Jag har använt ett embossverktyg för att peta in tejpen i alla vinklar och vrår. Gissar att det skulle funka lika bra med bakänden på en pensel eller liknande.
Då jag ville testa vidare med bandana-tekniken blev det några fler ATC.
Detta är verkligen en kul teknik! Och härligt att få kladda lite starka färger. Jag upptäckte här att mitt 3D-lack inte går så bra ihop med den vita pennan. Effekten försvann lite runt bokstäverna.
Stjärnorna och prickarna har fått glitterlim på sig. Syns som vanligt lite dåligt på bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0