Spot and Tell - Älska gratisupplevelser

Jag har fått prova Kronfågel Deli genom Spot and Tell. Jag testade  

kryddmarinerad kycklinglårfilé med prosciutto & salvia och kryddmarinerad kycklingbröstfilé med grillad paprika.


Förpackningarna innehåller två portioner och det är superenkelt då allt är klart. Man drar bara av plastfilmen och ställer hela förpackningen direkt i ugnen.
Jag tycker ju att låret är det godaste på kycklingen och även nu. Saftigt och gott! Kanske är jag inte så förtjust i salvia, men allt var välkryddat och smakade mycket bra. Skinkan blev krispig och god i ugnen. Kycklingfilén var inte heller den torr, som sådan lätt blir. Kanske inte lika smakrik som lårfilén men helt klart god. Min dotter tyckte dock att den var lite för hot. Hon gillade egentligen ingen av dem och hon gillar kyckling i vanliga fall. Kanske är kryddningarna lite mer "vuxna".
Jag tycker detta är bra rätter att plocka med sig på väg hem från jobbet när man ska ha gäster på kvällen och inte har tid/lust att slava i köket.
Jag serverade rostade rotfrukter till. Mumsigt! Man kan säkert svänga ihop en smarrig sås av skyn som blir i förpackningen, men jag valde att inte göra en särskild sås. Istället ställde jag in citronhalvor att rosta tillsammans med rotfrukterna. En halva var att doppa i är bara såååååå gott! I alla fall om man gillar syrligt som jag.
Efterrätt körde vi också. Bananer var billigt i affären idag, bara 5 kr kilot, så det blev bananpaj med glass. Slurp.
Om du själv vill prova Kronfågel Deli så gå till Kronfågel för smakrabattskupong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0