Testar lite mera

Här är ett kort jag gjort till en utmaning på StampArtic.  Det gällde att göra ett artsykort i pastellfärger.
.
.
Jag har stämplat i vitt på bakgrunden, som visserligen är mörkblå, men det gav ett lite lättare och luftigare intryck till kortet. Wellpappen har fått lite kladd av min hemmagjorda Gesso (läken går till Tesas recept), liksom boksidorna. Även trianglarna av papper från APD har blekts på detta sätt. Blomman har jag snurrat ihop av washitape från YouDo.
.
.
Panelen för stämpeln har jag färgat min med tre olika dristressink-dynor. Färgen har fått reagera med vatten och på så sätt blandats med varandra. Motivet är förresten från Waltsingmouse stamps. Sist av allt har jag stänkt på några droppar blå mist.

Kommentarer
Postat av: Connie

Fatnastisk flott kort, og tusen takk for at du deltar på vår utfordring på StampARTic.

2012-05-01 @ 10:07:13
URL: http://conniesplayroom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0