Två LO med Linnéa

Först blev jag så inspirerad av veckans skiss hos Kortskissen. Men jag ville använda den till en lo istället för till ett kort. Såhär blev det!
.
.
.
Sen blev jag inspirerad av ett test jag själv gjorde. Jag hade testat en stencil med tegelvägg på mitt kladdpapper. Men åh vad jag gillade hur det blev. Jag klippte ut "väggen" och satte den som bakgrund på denna lo. Det gröna grundpappret var lite för grönt så jag plockade fram min hemmagjorda Gesso igen. Men nu blev det för vitt. Det såg ut som om det hade snöat! Därför färgade jag in det vita med distressdynan. Genast blev det mer höstigt.
.
.
Jag valde att ha öljetter i mitten på blommorna. Det kändes som att det passade bättre till det här projektet än de pärlor och brads jag brukar använda.
Som vanligt är mina LOer i storleken 6x6 inch.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fina!

2012-04-27 @ 13:28:11
Postat av: Nenne

Vad kul att du gjorde en layout av skissen! Superfint!

2012-04-30 @ 11:29:52
URL: http://Www.creativenenne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0