Och cerise blev det...

Nu har jag sytt av de cerisa tygerna jag visade tidigare. Först blev den en kjol. Den är klockad och snurrar bra. Det var viktigt tyckte Nea. Hon uppskattar också den breda, mjuka mudden i midjan. Den lilla rosetten är en söt detalj.
.
.
Och sedan en luvtröja med elefanter.
.
.
.
Det är en smal modell i singeljersey, alltså som en vanlig tight topp.
Jag är lite extra nöjd med blixtlåset, då det alltid är mitt stora orosmoment. Men det gick ju riktigt bra! Luvan är lite stor tycker Nea, den åker ner över ögonen! Bra att tänka på om jag syr modellen igen.
.
.
Båda mönstren är från Ottobre design 4/2012. Kjolen i storlek 110 och tröjan i 116 cl. Jag har inte gjort några större ändringar, bara förlängt blixtlåset i tröjan med några cm.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Sjukt snygg dragkedja!! Ver den svårsydd?? Tänkte göra klolen lite mindre till min storskrutt. inte så mycket mönster ju bara att ändra en strl mindre! Massor inspiration! Tack Ulrika!!

2012-08-10 @ 13:54:51
URL: http://whimsy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0