Två tags

Två tags gjorda med likadan teknik, men med helt olika resultat! Båda är gjorda av tjockt akvarellpapper så jag kunde blaska på med mycket vatten. Det gör att att distressfärgerna sugs in i pappret och blandar sig.
.
Här har jag lagt en stencil över den infärgade tagen och duttat i med min hemmagjorda vita grundfärg. Sedan har jag stämplat med olika stämplar. Glitterlimmet syns inte på bilden men sitter runt ovalen. Lite snygga band och grejs fick avsluta det hela.
.
.
.
En annan färgskala gör intrycket helt annorlunda. Det blev inte heller någon stencil på denna tag. Texten och en blomma har fått vita highlights.
.
Hoppas ni har en skön dag! Det tänker vi ha! Felix fyller 1 år idag. Hurra för honom! Året har verkligen gått fort och tänk vad han lärt sig! Nu knatar han runt här inne och leker kull med storasyster.
Igår var det kalas men Felix sov sig igenom tårtätandet. Idag ska han få smaka en sparad bit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0