Velourisar

Jag blev ju så sugen på att sy. Efter mössor, det blev en till storasyster också, så gav jag mig på velourbyxor. Jag kunde inte motstå den härliga gula velouren i affären.
.
.
Felix fick ett par med mudd både i midjan och i bensluten. Mudden är så lång i benslutet att den går att dubbelvika. Jag har gjort om ett mönster från en gammal Ingelise så att benen blev något smalare och utan sidsömmar.
.
.
Linnéa fick ett par med resår i midjan. Även här har jag använt ett gammalt mönster från Ingelise. Men jag har gjort benen raka och satt på muddar längst ner.
.
La ni märke till mitt nya märke?   ;-)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Fina! och visst blir det extra proffsigt med ett namnband?! De var verkligen jättefina!! Nu får vi sed vad du ska sy som du kantar med muddväv! JAg har "fuskat" och hoppat tvillingnålen och bara kantat som man gör med vanlig snedremsa. Kanske inte lika proffsigt men det duger.

2012-02-12 @ 19:10:53
URL: http://whimsy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0