En mössa

Jag blev så sysugen! Det blev en mössa till Felix. Hans mössor är antigen för korta i pannan eller så åker de ner så han inte ser något. Tycker så synd om honom när han somnat bakom mössan i bilstolen!
Min blev bra i storlek, men avrundningen på kullen blev inte riktigt tillräckligt tvär. Funderar på att ta upp och göra om, eller så får det vara så.
Tyget är i joggingkvalitet, så det är ganska tjockt. Mössan är dubbel och därför varm och go. Jag har haft tyget i många år och sytt något gulligt av det då och då. Nu är det inte många bitar kvar :-( Tycker det är så sött.

Kommentarer
Postat av: Aida

Han har blivit stor vår lillkille,rund om kinderna.Mössan är ju fin. Hälsningar farmor

2012-01-16 @ 18:07:15
Postat av: josefin

Verkligen en söt mössa! Tycker inte att det gör något om den inte är helt slät mot huvudet! Har namnlapparna redan kommit?!Tyget var ju väldigt gulligt!

2012-01-16 @ 19:46:41
URL: http://whimsy.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh vad söt! Känner igen tyget från en viss pill-lapp vi har här hemma... Men vad gör fotöljen i hallen?

2012-01-22 @ 20:35:17
Postat av: Ulrika

Malin: Jo, det är samma tyg :-) Och fåtöljen har helt korrekt ett tillfälligt hem i hallen. Den var liksom i vägen i byggröran. Och nu är det plötsligt väldigt bekvämt för mig när Felix hoppar i hoppgungan :-)

2012-01-22 @ 20:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0