Tändsticksask

Så fort ljuset börjar återvända tänder jag färre och färre ljus på kvällarna. Det är antagligen därför jag inte gjort om någon tändsticksask utan jultema förut. Men så igår kväll hittade jag en bamsestor ask i ett skåp. Undrar hur länge den legat där !?! Perfekt att göra om tänkte jag och satte igång.
Jag har använt fram och baksida av ett papper som jag tror är från Vivi design. Även bilden med de söta barnen är från ett Vivi design-ark. Lollipop-blomman känner ni ju igen från ett tidigare inlägg. Metallbladet och metallremsan har jag gjort själv med hjälp av stansmaskinen, aluminiumtejp, albumblad och svart färg. Snygga tycker jag de blev och sådana metalldetaljer kommer nog dyka upp här och var framöver. Tre minirosor och en hjärtanpin petade jag också dit.
Även undersidan och kanterna på asken har fått mönsterpapper. Jag satte också dit stora brads som knoppar.
På tal om ljus så verkar det inte bli något ute idag. Det är helt dimmigt. För att hålla mig pigg sitter jag i skenet från min Philips goLITEblue. Jag tycker faktiskt att det har effekt i längden. MEN det påverkar ju hur jag uppfattar färger just när den är på. Hoppas bara fotona i detta inlägg inte är helt åt skogen :-)

Kommentarer
Postat av: Pysselfröken

Superfin tändsticksask! Vackert dekorerad. Trevlig helg!

Kram

2012-01-20 @ 15:27:45
URL: http://pysselfrkensblogg.blogspot.com/
Postat av: josefin

Klart man får panikringa eller komma på lite workshop eller så! Är ju kanske inget proffs direkt. Du hade dessutom högre textilslöjdsbetyg!!

2012-01-20 @ 20:03:16
URL: http://whimsy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0