Ballongkjol och tröja

Så har jag sytt lite igen. Funderade på att hoppa över att blogga, men efter viss påtryckning visar jag upp ändå. Inte för att jag inte tycker det blev bra, för det tycker jag, men det blir liksom samma färger och mönster på allt.
Först kommer en ballongkjol till Linnéa. Hon fick hjälpa till att välja tyget. Jag tror faktiskt det är ett gammalt IKEA-tyg! Innuti sitter ett ljusblått mjuktvättat bommulstyg.
.
.
Framstycket är indelat i två delar så det blir en liten "volang" med uddkanter högst upp. Jag sydde fast den i undre delen med en dekorationssöm med hjärtan. De syns inte så bra på bild, men det ger i alla fall lite extra till kjolen.
.
.
Och här kommer en bild när den är på. Härligt puffig! Linnéa tycker det är lite konstig med en kjol som har två resårer i midjan, men det är så den är konstruerad. Inre och yttre kjol har var sin resårlinning, men de sitter ihop i nederkant.
.
.
Och så tröjan då! Här kommer ett tyg som jag återkommit till ofta. Dels gillar jag det, och dels räckte biten till mer än jag först trott!. Alltså repris av zebraflodhästarna!
.
.
Den här gången är det en v-ringad modell med kantband både i halsringning och ärmslut. Jag tycker faktiskt den blev riktigt bra, möjligen lite stor i halsen när den sitter på. När bilderna togs har tröjan använts och tvättats en gång. Det var jordgubbsfläckar på den vita halskanten! Glad att det gick bort!
.
.
Många bilder blev det idag, men det är ju lite kul att visa flera när man ändå håller på.
Båda mönstren är från Ottobre nr 3 2012. Kjolen i storlek 110 och tröjan i storlek 74.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju bara kul att kunna ha samma favorittyg i flera storlekar tycker jag!

2012-06-12 @ 15:49:02
Postat av: Yena

Ja, de växer ju så fort de små!

Tack för kommentaren, vem du nu är :-)

2012-06-12 @ 19:27:32
URL: http://yenas.blogg.se/
Postat av: Josefin

Fina fisken! Tack för blogginläggen. min telefon ville inte visa inlägget så därför har jag inte svarat. Va fin kjolen blev Jag läste igenom mönstret men fattade inte riktigt... Men när jag ser den fattar jag bättre. Tror jag. Nora gillar inte puffigt så det är nog inget för henne. Kanske får köra den till ingrid om nåt år! Har sytt en sådan tshirt till en kompis son. Hoppas att mösntret passar!! Superfint!

2012-06-14 @ 22:53:28
URL: http://whimsy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0