Time for tea!

Nu när jag är hemma hela dagarna tar jag mig tid att använda te i lösvikt istället för färdiga påsar. Inbillar mig att det är godare. Samtidigt är det ju väldigt praktiskt med portionspåsar. Tetång har jag övergett för länge sedan och använder engångsfilter. Till vardags ett lite enklare och ibland ett lite lyxigare. För att det ska vara ännu lyxigare har jag gjort egna små etiketter att sätta längst ut på snöret.
Och teburkar kan man ju inte ha för många av, eller !?! Jag har gjort om en telåda i kartong så den ser ut mer som en plåtburk. Jag har pillat dit lite alla möjliga grejer under metalltejpen, som ni kommer att se!
.
Det finns lite "magiskt nät", utstansade blommor och hjärtan, stickers, textremsa från dymon, paljetter, punchinella, påsförslutare, nålar m.m.
.
.
För att burken ska se lite gammal, sliten och möjligen lite rostig ut har jag gått över den med svart akrylfärg och embossat med kopparpulver och ett annat tvåfärgat pulver som drar lite åt blått när bakgrunden är mörk.
.
.
.
Jag hade tänkt njuta av en kopp nu, men Felix tyckte det var lagom med en kvarts sömn i eftermiddag så det blir snabbdrickning. Smak: svart te med havtorn och citrus.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Åh, vad lyxig den såg ut. Jättefin!

Håller med dig om att det känns lite lyxigare med te i lösvikt istället för påsar. Även om jag inte jätteofta dricker te utan kaffe.

2012-05-08 @ 17:00:28
URL: http://nettzistankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0