Mysklänning

Jag fastnade för en mysklänning i novembernumret av Sömnadsmagasin. Det var kanske mest flätningen i ringningen som gjorde det. Eftersom det är ett oversize-plagg fattade jag att den skulle vara stor, men så här stor???  Ändå har jag tagit en storlek mindre än de rekommenderade samt kortat av ärmarna och nedre fållen några centimeter extra.  Tja, nu har jag utrymme att mysa iaf :-)
 
 
Det var lite kul att fläta tygerna men också läskigt att klippa hål i bottentyget! Jag har använt vändsydda remsor av bomullstyg och krossad velour. Velouren är dock besvärlig och ligger inte still utan drar sig åt ena eller andra hållet hela tiden. 
 
 
Jag sydde med dubbla tvillingnålssömmar i fållarna och det ser faktiskt ganska snyggt ut. Särskilt som fållen är bred. Halsringningen är av samma sweatshirttyg som resten av klänningen. Tyget kommer förresten från Stof&Stil.
 
Vill man få lite mer figur går det utmärkt att knyta en scarf om midjan. Men tanken var ju att ha ett plagg som är lätt att dra på och som är mysigt. Om än lite stort...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0