Body med bilar

När nya numret av Ottobre design damp ner i brevlådan förra veckan visste jag direkt vad jag ville sy. En body av bilartyget! Och så här blev det!
 
 
Mönstret är med raglanärm, och alltså från Ottobre nr 6 2012. Storlek 80. Det ovanliga är nog en body utan knappar eller sprund i halsringningen. Passar ju perfekt nu när killen har blivit "stor". Tyget med bilar har jag köpt på Skroten. Orange ringtryckknappar i grenen från 3exter
 
Möjligen uppdaterar jag med en bättre bild av bodyn... om jag orkar. Den är i tvätten nu, såklart för det är där alla kläder är hela tiden känns det som, och en busstund med katten har redan givit ett litet hål i ärmen. Tror det går att fixa...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fin! Älskar ju som sagt tyget!! Hur blev den i halsen utan sprund?! Funkar det fint att dra över huvudet ändå?!

Svar: Det funkar jättebra att dra den över huvudet. Vi har ju kört med tröjor utan sprund ett tag så det är ingen skillnad. Jag tror dock att på ett mindre (alltså yngre) barn, som ju har förhållandevis större huvuden, skulle ringningen kännas för stor runt halsen.
Ulrika

2012-10-29 @ 21:30:00
Postat av: Josefin Isidorsson

denna gång blev jag visst inte anonym?!

2012-10-29 @ 21:54:36
URL: http://whimsy.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0