Det bor en ängel i min... teepee????

 
Nu börjar jag mina julkortsexperiment för i år! Det här är ett teepee-kort, eller kanske indiantältskort på svenska. Det har tre sidor så det blir en del bilder idag :-)  Tältet sätts upp med hjälp av ett band. Det finns massa lösningar på detta men en liten rosett är väl aldrig fel? Det betyder också att tältet går att ta ner och skicka i ett vanligt, fast stort, kuvert.
Hela kortet är gjort av vit och gråblå cardstock och mönsterpapper på Annette Philip Design. Pappret heter Hortensia 10.
 
 
Motiven är stämplade med mörkblått och alla delar är chalkade med grå och gråblå dynor. Innan jag dekorerade kortet så mistade jag med en iridiserande spray. Det skymtar lite på bilden ovan. Några blingstenar smög sig också in.
 
 
På ena sidan har jag satt fast en liten utstansad filefolder. Den är här stängd med en rosett men går att öppna. I den finns julhälsningen och plats att skriva. 
 
 
Just nu pågår en Cybercrop hos ScrappTorget. Jag deltar i deltävling #9, Annorlunda kortvikning, med det här kortet.
 
Ha en skön vecka!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette - Tettiz

Härliga färger och kul kortvikning! Tack för att du är med och leker i vår höstcropp på Scrapptorget! :D

2012-10-15 @ 20:52:33
URL: http://tettiz.blogspot.com
Postat av: Ingba/ScrappTorget

Vilken rolig kortvikning och rosetter är aldrig fel. Snygga färger och passande med ett ängeltema. Kul att du är med på vår CC

2012-10-16 @ 06:42:59
URL: http://ingbas.blogg.se
Postat av: lykta

Kul vikning, extra kul att det blir som en dekoration man kan ha stående. Väldigt sött och fint kort.
Tack för att du är med i ScrappTorgets CC!

2012-10-16 @ 17:23:10
URL: http://www.lyktascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0