Garn på hösten

När hösten kommer smygande så blir jag alltid så sugen på att jobba med garn. Nu låg ett garnnystan och en virknål framme. Bara att sätta igång alltså. Men det är ju sååå många år sedan jag virkade senast. Bäst att börja med något litet och fasta maskor tänkte jag. Valet föll på ett pannband att värma öronen med. Fast jag var lite tveksam då garnet verkligen är grisskärt. Fast tjocket, varmt och skönt. Molly heter det dessutom :-)
Så fick Linnéa syn på vad jag höll på med. Hon ville också ha ett såklart. Det slutade med att jag gjorde ett enda och gav det till henne. Hon blev mycket nöjd tills jag skulle klippa av de långa fästtrådarna. Jag kom då på att göra en liten fläta baktil med en tofs längst ner. Så nu är hon mycket nöjd! Och härom morgonen var det bara 3 grader ute så hon har provat att det verkligen fungerar :-)
 
Garnet, som alltså heter Molly, kommer från Järbo. Jag har använt virknål 4,5.
Trackback
RSS 2.0