Röda stjärnor

Här kommer två tröjor av ett härligt blått och rött tyg från Mjukatyger.se. Jag beställde några olika tryck från dem tidigare i höst. Linnéa valde detta tyg! Bra tyckte jag då det passar fint till båda barnen.
 
Här kommer först en t-shirt till Linnéa. Storlek 116. Lite kort i modellen tycker jag, men i övrigt passar den henne perfekt.
 Oj, vad den är skrynklig! Jaja, den är redan välanvänd så det är väl inte hela världen! Trycket verkar hålla färgen jättebra i tvätten.  Ärmarna är rynkade med sån där genomskinlig resår både i kullen och vid nederkanten. Det blev lite tjejigt på så vis. I nederkant sydde jag en täcksöm istället för att använda tvillingnål den här gången. Alltid kul att variera sig lite. 
 
Det här är Felix tröja. Även den använd och på fotot syns ju fläckarna! Såg jag inte innan faktiskt. Men kläderna ska ju användas. Storlekt 80 på den här tröjan och det är samma mönster jag hade till molntröjan i förra inlägget. Men här gjorde jag ärmarna långa. Ärmarna är förresten från ett par tights som Linnéa haft sönder på otal ställen. Nu fick de nytt liv istället för att gå direkt i soppåsen. Sånt gillar jag, som ni kanske märkt :-)
 
Båda mönstren är från Ottobre Design, men med lite modifiering av ärmarna på Fs tröja då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0