Stolpskott?

Jag blev lite biten av det där virkandet!
Nu ville jag göra något lite större! Och avancerade till stolpar!
I torsdags köpte jag garnet till mitt projekt. I går kväll (fredag) var det klart! Men vad blev det då? Jo, en ny snutte till Felix. Han äääälskar en "gammal" stickad filt, men den har sett sina bästa dagar. Det kan vara bra att introducera en ny redan nu. 
 
Filten är virkad i Queen från Garngrossisten i Mark (fast de håller till i Kungsbacka). Jag har använt virknål 4,5. Jag har utgått från en beskrivning på Drops Design. Men varken färger eller garn är likadana. De har använt ett mycket grövre ullgarn. Jag ville ha akrylgarn. Både för att det är lättare att tvätta och för att Felix nuvarande snutte är i akryl. Jag behövde alltså läggar upp många fler maskor och virka många fler varv. Fast rändernas ordning är samma som i drops-mönstret! 
 
Ja, det är lite skevt och så, men inte så farligt tycker jag med tanke på att jag inte är van vid virkning. Å andra sidan har jag inte blockat arbetet. Det skulle nog räta ut det lite. Men det känns som onödigt arbete för en snutte.
 
Felix har provgosat flera gånger under arbetets gång, så jag tror det blir bra :-) 
Nu behöver jag vila mina virkfingrar!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Oh va fin!! Hur stor är den? Du är ju riktigt snabb!!

Svar: Tack! Ja, ganska snabb var jag. Ska försöka komma ihåg att mäta den imorgon, nu är den upptagen i sängen med Felix ;-) Ca 60x80 cm tippar jag. En snutte alltså!
Ulrika

2012-09-09 @ 21:54:46
URL: http://whimsy.se
Postat av: Malin

Hej, hur fixar du till korten?

2012-09-16 @ 21:06:09
Postat av: Yena

Malin: Jag använder något som heter Remby. Det finns länkat direkt dit när jag skriver i blogg.se.

2012-09-16 @ 21:50:27
URL: http://yenas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0