Vantar och meps

Inte trodde jag att jag skulle sitta och sy vantar sista mars! Men i år är det verkligen kallt och våren dröjer. Vantförrådet börjar bli ganska uttunnat och Felix har bara udda tunna vantar kvar. Och när han fick hemsydda ville storasyster också ha. 
Jag passade på att sy dem var sin skärmmössa att matcha med. Också kallad meps! Bra att skydda ögonen lite mot solen.
 
 
Linnéa fick våriga ränder!
 
 
Felix fick stjärnor.
 
 
Mössorna är ett eget mönster, men jag har spanat in flera tutorials för skärmmössor innan jag ritade. Vantarna är ett gratismönster från Ottobre designs hemsida.
 
Spana också in mina nya namnlappar. Fina va!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh vad fina!! Härliga tyger!

Svar: Tack sötis!
Ulrika

2013-04-01 @ 20:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0